Przygotowanie do poczęcia dziecka. Najważniejsze składniki odżywcze.

Przygotowanie do poczęcia dziecka

Przygotowanie do poczęcia dziecka

Przygotowanie do poczęcia dziecka

Na jakie składniki odżywcze jest największe zapotrzebowanie w okresie przygotowywania się do poczęcia dziecka?

  • Cynk – obecność tego pierwiastka jest niezbędna do produkcji testosteronu oraz sprawnej czynności kanalików nasiennych. Zmniejszenie podaży cynku w diecie matki powoduje znaczne zahamowanie wzrostu dziecka w okresie płodowym i niedorozwój jego komórek mózgowych. Najwięcej cynku jest w nasionach: słonecznika, dyni, sezamu.
  • Kwas foliowy – niedobór kwasu foliowego wpływa na niedorozwój łożyska, poronienia, powstawanie wad rozwojowych i wrodzonych u noworodków. Ale nadmiar również może być szkodliwy – przeczytaj rozdział o witaminach i minerałach w Pokonaj Alergię. Najwięcej kwasu foliowego jest w roślinach zielonych.
  • Witamina C oraz witamina E – poprawiają jakość nasienia. Proponuję soki z dzikiej róży firmy Polska Róża lub owoce dzikiej róży dostępne w zielarskich sklepach. W celu uzupełnienia witaminy E możesz zastosować jej postać schelatowaną w kapsułkach. Chelat to białko, które jest nośnikiem witaminy. Witamina E występuje w dobrej jakości olejach. Naturalne źródła witaminy E to: oleje roślinne (ok. 38 mg w 100 g), słodkie migdały (23 mg w 100 g), natka pietruszki (1,7 mg w 100 g).

Jeżeli dieta jest pełnowartościowa i zróżnicowana, nie należy wprowadzać syntetycznych witamin, które mogą alergizować. Szczególnie zwracam uwagę na dodatki w tych witaminach. Często w celach smakowych dodaje się do witamin kwasek cytrynowy, który może być przyczyną uporczywych wysypek.

Może się również przyczynić do alergizacji dziecka w okresie płodowym. Dietę można uzupełnić składnikami odżywczymi z naturalnych źródeł. Proponuję Ci koktajl ciążowy.

Jakie są naturalne źródła witamin?

Jednym z nieocenionych źródeł składników odżywczych jest sok z pokrzywy. Skład soku z pokrzywy jest wyjątkowy, ponieważ zawiera żelazo, kwas foliowy i witaminę C. Możesz go wprowadzić do diety, jeżeli morfologia krwi wykazuje za niski poziom żelaza. Niestety, nie jest wskazany dla rodziców alergicznych uczulonych na chwasty. Sok z pokrzywy wpływa na detoksykację organizmu. Dlatego w razie wystąpienia wysypki odstaw go. Sok z pokrzywy pij co 4. dzień. W pozostałe dni pij koktajl ciążowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *