Niniejszy Regulamin zakupów i korzystania ze Sklepu internetowego, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe warunki i zasady dokonywania zakupów w Sklepie internetowym oraz na Platformie szkoleniowej dostępnych pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl
Każdy Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityką prywatności Sprzedawcy i przestrzegania ich postanowień.

Siedziba Sprzedawcy:
Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie

Kontakt ze Sprzedawcą jest także możliwy:
• poprzez pocztę elektroniczną: gabinet@bozenakropka.pl
• telefonicznie pod numerem telefonu: (33) 455 45 63 lub 602 705 601

§1.
Definicje
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:

Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Bożenę Kropka prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie, NIP 5481628535, REGON 072764738;
Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupu Towarów, Treści cyfrowych oraz Usług;

Platformie szkoleniowej – należy przez to rozumieć Platformę szkoleniową dostępną pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl za pośrednictwem której Klient może dokonać zakupu Treści cyfrowych (kursów online) i z tych Treści korzystać;

Kliencie – należy przez to rozumieć każdy podmiot, który dokonuje lub zamierza dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu lub Platformy szkoleniowej;

Konsumencie – należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną dokonującego lub zamierzającego dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu lub Platformy szkoleniowej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobę fizyczna zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (tzw. przedsiębiorca na prawach konsumenta);

Towarze – należy przez to rozumieć rzecz ruchomą, dostępną w sprzedaży w Sklepie, w szczególności książki oraz suplementy diety;

Treści cyfrowej – należy przez to rozumieć dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, dostępne w sprzedaży w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej, w szczególności ebooki oraz kursy online;

Usłudze – należy przez to rozumieć usługę świadczoną odpłatnie na rzecz Klienta przez Sprzedawcę, dostępną w sprzedaży w Sklepie, w szczególności konsultacje dietetyczne oraz warsztaty stacjonarne;

Produktach – należy przez to rozumieć Towar, Treść cyfrową oraz Usługę, dostępne w sprzedaży w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej;

Zamówieniu – należy przez to rozumieć złożone z wykorzystaniem formularza dostępnego w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej oświadczenie woli Klienta określające: rodzaj i liczbę zamawianych Produktów, wybrany sposób dostawy i płatności oraz dane Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy ze Sprzedawcą;

Umowie – należy przez to rozumieć umowę zawartą na odległość, przedmiotem której jest sprzedaż przez Sprzedawcę Towaru lub/i Treści cyfrowych na rzecz Klienta lub świadczenie usług zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie;

Usłudze świadczonej drogą elektroniczną – należy przez to rozumieć usługę dostępną pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl, która jest świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na zasadach określonych Regulaminem, tj. usługę nieodpłatną taką, jak: usługa Konta, usługa formularza Zamówienia oraz usługę odpłatną dostępną w sprzedaży w Sklepie, w szczególności konsultacje dietetyczne w formie online;

Rejestracji – należy przez to rozumieć czynność dokonywaną przez Klienta z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego w celu założenia Konta w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej, przy użyciu którego może on dokonywać zakupu Produktów oferowanych przez Sprzedawcę;

Koncie – należy przez to rozumieć indywidualny, oznaczony Loginem i Hasłem, zbiór zasobów informatycznych, w którym gromadzone są w szczególności dane Klienta oraz informacje dotyczące dokonanych Zamówień;

Loginie – należy przez to rozumieć adres e-mail Klienta, konieczny do uzyskania dostępu do Konta, podawany przez Klienta podczas Rejestracji;

Haśle – należy przez to rozumieć ciąg znaków wybranych przez Klienta podczas Rejestracji;

Polityce prywatności – należy przez to rozumieć Politykę prywatności dostępną pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl

§2. Postanowienia ogólne

  1. Warunkiem korzystania przez Klienta ze Sklepu oraz Platformy szkoleniowej jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i przestrzeganie ich postanowień.
  2. Treść Regulaminu oraz Polityki prywatności jest nieodpłatnie udostępniana Klientowi przed złożeniem Zamówienia, a także może zostać bezpłatnie pozyskana, odtworzona i utrwalona przez Klienta w każdy czasie za pośrednictwem strony internetowej https://bozenakropka.pl
  3. Przed złożeniem Zamówienia Klient potwierdza, że:
    • zapoznał się z treścią i akceptuje wszystkie postanowienia Regulaminu oraz
    • Polityki prywatności,
    • jest pełnoletni oraz uprawniony do zawarcia Umowy,
    • podane przez niego dane są kompletne, zgodne ze stanem faktycznym oraz nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
  4. Korzystanie ze Sklepu oraz Platformy szkoleniowej jest możliwe pod warunkiem zapewnienia przez Klienta na jego własny koszt:
    • posługiwania się własnym komputerem, laptopem, smartfonem lub innym urządzeniem z dostępem do sieci Internet,
    • posiadania połączenia z siecią Internet,
    • prawidłowo skonfigurowanej przeglądarki internetowej w najnowszej oficjalnej wersji z włączoną opcją obsługi plików typu cookies i JavaScript (np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera),
    • posiadania zainstalowanego oprogramowania do odczytu plików w formacie PDF, Word, Excel,
    • w przypadku niektórych Treści cyfrowych oraz odpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną (kursy online, konsultacje dietetyczne w formie online) może zaistnieć potrzeba zainstalowania dodatkowego oprogramowania, o czym Klient jest każdorazowo informowany przed dokonaniem zakupu.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędną lub nieodpowiednią konfigurację oprogramowania lub sprzętu Klienta, a także za przypadki, gdy Klient nie może korzystać ze Sklepu lub z Platformy szkoleniowej na skutek problemów sprzętowych lub problemów z łączem internetowym.
  6. Korzystanie ze Sklepu lub z Platformy szkoleniowej może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. Aby uniknąć ryzyka wystąpienia takich zagrożeń Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
  7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    • niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    • korzystania ze Sklepu oraz Platformy szkoleniowej w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    • niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu lub Platformy szkoleniowej niezamówionej informacji handlowej (spam),
    • korzystania ze Sklepu lub Platformy szkoleniowej w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
    • korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu lub Platformy szkoleniowej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    • korzystania ze Sklepu lub Platformy szkoleniowej w sposób zgodny
  8. z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
  9. Informacje o Produktach zamieszczone w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy ze Sprzedawcą.
  10. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie nie są równoznaczne z tym, że Towary są faktycznie dostępne u Sprzedawcy i jest możliwa realizacja Zamówienia na nie. Wyjątkowo może zdarzyć się, że wybrany Towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania jego Zamówienia.

§3. Założenie Konta w Sklepie

  1. W celu założenia Konta konieczne jest wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego. Wymagane jest podanie przez Klienta: Loginu (adresu e-mail) i Hasła, oraz zatwierdzenie podanych danych poprzez wybór opcji „Zarejestruj się”.
  2. Klient winien zachować w tajemnicy ustalone Hasło oraz Login i nie udostępniać ich osobom trzecim.
  3. Po założeniu Konta Klient może podać również dodatkowe dane, których będzie używał w celu dokonywania Zamówień.
  4. Założenie Konta jest możliwe również podczas składania Zamówienia.
  5. Założenie Konta nie jest konieczne do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do złożenia Zamówienia.
  6. Klient po zalogowaniu się na swoje Konto może poprawiać bądź aktualizować dane podane w trakcie Rejestracji, za wyjątkiem Loginu (adresu e-mail), do którego przypisane będzie Konto.
  7. W chwili założenia Konta Klient zawiera ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dotyczącym prowadzenia Konta Klienta w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności Sklepu dla Klienta.
  8. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
  9. Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
  10. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co równoznaczne jest z żądaniem usunięcia wszelkich zgromadzonych na nim danych. Klient może zrezygnować z usługi Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gabinet@bozenakropka.pl.

§4. Złożenie Zamówienia w Sklepie

  1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie usługi formularza Zamówienia dochodzi do skutku z chwilą jego udostępnienia w celu złożenia Zamówienia. Usługa formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy oraz zostaje zakończona z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta lub z chwilą zaprzestania korzystania z formularza Zamówienia przed złożeniem Zamówienia.
  2. Usługa formularza Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie.
  3. Złożenie Zamówienia w Sklepie jest możliwe 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
  4. W formularzu Zamówienia Klient wskazuje rodzaj i liczbę zamawianych Produktów poprzez dodanie ich do „koszyka”, wybrany sposób dostawy
    i płatności oraz wymagane dane Klienta: imię i nazwisko, adres dostawy, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Możliwe jest również podanie dodatkowych danych na potrzeby wystawienia faktury VAT, w tym nazwy firmy oraz NIP. Jeśli formularz Zamówienia wypełniany jest przez Klienta po zalogowaniu się na jego Konto, powyższe dane uzupełniane są automatycznie na podstawie danych udostępnionych przez Klienta w trakcie Rejestracji w Sklepie lub później, z możliwością ich modyfikacji przez Klienta aż do chwili zatwierdzenia Zamówienia poprzez wybór opcji „Kupuję i płacę” (lub innej potwierdzającej zamówienie z obowiązkiem zapłaty).
  5. W przypadku braku dokonania przez Klienta Rejestracji w Sklepie, warunkiem złożenia Zamówienia jest dodanie Produktu do „koszyka”, wypełnienie w formularzu Zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do realizacji Zamówienia oraz podjęcie innych czynności w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
  6. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy ze sprzedawcą.
  7. Złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez Klienta.
  8. Po wysłaniu Zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia jego oferty przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, na wskazany przez niego adres e-mail.
  9. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niedokładnych danych,
    w szczególności błędnego lub niedokładnego adresu wysyłki, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu Zamówienia.
  10. Złożenia Zamówienia jest także możliwe telefoniczne pod numerem telefonu: (33) 455 45 63 lub 602 705 601 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00.
    W trakcie rozmowy Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie dokonania płatności za Zamówienie.

§5. Warunki korzystania z Platformy szkoleniowej

  1. Klient może korzystać z Platformy szkoleniowej wyłącznie po założeniu Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej.
  2. Identyfikacja Klienta na Platformie szkoleniowej następuje na podstawie Loginu (adres e-mail) i Hasła zdefiniowanego przez Klienta.
  3. Klient winien zachować w tajemnicy ustalone Hasło oraz Login i nie udostępniać ich osobom trzecim.
  4. W chwili założenia Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej Klient zawiera ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dotyczącym prowadzenia Konta Klienta w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności Platformy szkoleniowej dla Klienta.
  5. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
  6. Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
  7. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co równoznaczne jest z żądaniem usunięcia wszelkich zgromadzonych na nim danych oraz utratą dostępu do zakupionego kursu online. Klient może zrezygnować z usługi Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gabinet@bozenakropka.pl.

§6. Zakładanie Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej i dokonywanie Zamówienia na Platformie szkoleniowej

  1. W celu założenia Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej należy wypełnić formularz rejestracji dostępny przy zakupie Produktu (szkolenia online).
  2. Logowanie na Konto użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej odbywa się poprzez podanie Loginu i Hasła ustanowionych w formularzu rejestracji.
  3. W celu złożenia Zamówienia należy zalogować się na Konto użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej, a następnie wypełnić formularz Zamówienia i dokonać wyboru zamawianego Produktu.
  4. Wypełniając formularz Zamówienia, Klient potwierdza autentyczność i zgodność ze stanem faktycznym danych zawartych w formularzu oraz wyraża zgodę na postanowienia niniejszego Regulaminu, uznając jego wiążący charakter.
  5. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną w zakresie usługi formularza Zamówienia dochodzi do skutku z chwilą jego udostępnienia w celu złożenia Zamówienia. Usługa formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy oraz zostaje zakończona z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta lub z chwilą zaprzestania korzystania z formularza Zamówienia przed złożeniem Zamówienia.
  6. Usługa formularza Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie.
  7. Złożenie Zamówienia na Platformie szkoleniowej jest możliwe 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.

§7. Cena i oferowane metody płatności w Sklepie oraz na Platformie szkoleniowej

  1. Cena Produktu jest ceną brutto i jest podana w złotych polskich.
  2. Zakup Produktu jest dokumentowany paragonem fiskalnym albo fakturą VAT. Klient w celu otrzymania faktury VAT oznacza odpowiednie pole w formularzu Zamówienia.
  3. Cena Produktu nie obejmuje kosztów dostawy do Klienta oraz ewentualnych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu płatności.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. W takich przypadkach cena wskazywana obok ceny promocyjnej jest najniższą ceną, w jakiej produkt był dostępny w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej w ciągu ostatnich 30 dni.
  5. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  6. Zapłata za zamówiony Produkt następuje:
    • kartą płatniczą, przelewem bankowym online lub szybkim przelewem bankowym,
    • przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o nr: 63 1050 1083 1000 0090 6587 1148, prowadzony przez ING Bank Śląski,
    • blikiem na nr telefonu 602705601
    • gotówką przy odbiorze.
  7. Nieopłacenie Zamówienia w ciągu 3 dni od dnia jego złożenia jest jednoznaczne z anulowaniem Zamówienia.

§8. Realizacja Zamówienia w Sklepie oraz na Platformie szkoleniowej

Towary:

  1. Sprzedawca realizuje dostawy Towarów wyłącznie na terytorium Polski.
  2. Koszt dostawy Towaru ponosi Klient.
  3. Koszt dostawy Towaru jest uzależniony od wartości Zamówienia i wybranego sposobu płatności oraz wybranego sposobu dostawy.
  4. Cena Towaru nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy. O kosztach tych Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia.
  5. Zamówienia są realizowane przez Sklep w ciągu 2-5 dni roboczych. W przypadku płatności przelewem termin realizacji Zamówienia wydłuża się
    o czas realizacji przelewu.
  6. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem wybranego przez Klienta dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia.
  7. Przesyłki są dostarczane przez Pocztę Polską i InPost zazwyczaj w ciągu 2-5 dni od dnia realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w dostawie przesyłek przez przewoźników.
  8. W przypadku wyboru paczkomatu InPost, adresem dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania Zamówienia.

Treści cyfrowe:

  1. Treści cyfrowe są dostarczane na adres elektroniczny (adres e-mail) podany przez Klienta w Zamówieniu (ebooki) lub udostępniane na Koncie Klienta
    na Portalu szkoleniowym (kursy online) niezwłocznie po dokonaniu płatności przez Klienta.
  2. Klient, składając Zamówienie na Treści cyfrowe wyraża zgodę na dostarczenie tych treści przed upływem terminu odstąpienia od umowy zawartej na odległość
    i tym samym traci prawa odstąpienia od umowy.
  3. Po zakupie Klient otrzymuje dostęp do całości kursu online. Dostęp do kursu online na jest ograniczony czasowo i wynosi 12 miesięcy od dnia otrzymania do niego dostępu przez Klienta.
  4. Dostęp do ebooków nie jest ograniczony czasowo.
  5. Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową.

Usługi (konsultacje dietetyczne, warsztaty stacjonarne):

  1. Szczegółowe zasady udzielania konsultacji dietetycznych są zawarte
    w odrębnym Regulaminie Gabientu dostępnym pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl.
  2. Szczegółowe zasady dotyczące warsztatów stacjonarnych są zawarte
    w odrębnym Regulaminie Warsztatów dostępnym pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl.
  3. Konsultacje dietetyczne oraz warsztaty stacjonarne zostaną przeprowadzone po uprzednim uzgodnieniu terminu z Klientem.

Pakiety:

  1. Produkty mogą być sprzedawane w pakietach promocyjnych.
  2. W zależności od rodzaju Produktów, które wchodzą w skład pakietu promocyjnego, do realizacji Zamówienia w zakresie poszczególnych Produktów mają zastosowanie odpowiednie zasady określone w ust. 1-16.

§9. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

  1. Z zastrzeżeniem ust. 12, Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia, w którym wszedł w posiadanie Towaru, a w przypadku umów o świadczenie usług w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  2. Oświadczenie może być złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie musi być jednoznaczne i mieć formę pisma wysłanego do Sprzedawcy pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymane płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego Towaru.
  7. Towar należy odesłać na adres: Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
  8. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  10. Konsument ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
  11. Sprzedawca nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
  12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287), m.in. w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są usługi w postaci konsultacji dietetycznych lub warsztatów stacjonarnych wykonane przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy;
    • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są ebooki oraz kursy online;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są suplementy diety, jeśli zostały otwarte;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są suplementy diety, jeśli ulegają szybkiemu zepsuci lub mające krótki termin przydatności do użycia.
  13. W zależności od rodzaju Produktów, które wchodzą w skład pakietu promocyjnego, do realizacji prawa odstąpienia od umowy w zakresie poszczególnych Produktów, tj. dla każdego Produktu wchodzącego w skład pakietu promocyjnego odrębnie, mają zastosowanie odpowiednie zasady określone w niniejszym paragrafie dotyczące odstąpienia od umowy.

§10. Postępowanie reklamacyjne

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny za zgodność Produktu z umową.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Konsumentowi Produkt wolny od wad.
  3. W przypadku, gdy zakupiony Produkt posiada wady, Konsument ma prawo do reklamacji na zasadach wskazanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287). Szczegółowe zasady odpowiedzialności Sprzedawcy oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Konsumenta określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  4. Prawo reklamacji przysługuje także w odniesieniu do usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną nieodpłatnie.
  5. Konsument może zgłosić reklamację pisemnie na adres: Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie lub na adres e-mali: gabinet@bozenakropka.pl. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikacyjne Konsumenta (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail), opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz wskazanie pożądanego przez Konsumenta sposobu rozwiązania problemu.
  6. Jeśli reklamacja dotyczy Towaru, to celem rozpatrzenia reklamacji Konsument powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w ust. 5.
  7. Reklamacja jest rozpatrywana niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację na piśmie lub drogą elektroniczną, o ile Konsument podał adres e-mail, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Zaniechanie odpowiedzi w terminie 14 dni traktuje się jako uwzględnienie reklamacji.
  8. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument może dochodzić swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego lub skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  9. W przypadku, gdy Klient jest przedsiębiorcą, który nie działa na prawach konsumenta, strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.

§11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumentów

  1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę pisemnie w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy zawartej ze Sprzedawcą,
  5. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
  6. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§12. Prawa autorskie

  1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w szczególności książki, ebooki oraz kursy online dostępne w sprzedaży w Sklepie oraz na Platformie szkoleniowej są objęte prawami autorskimi przysługującymi Sprzedawcy.
  2. Klient upoważniony jest do korzystania z treści, o których mowa w ust. 1, wyłącznie w celach własnego, osobistego użytku. Kopiowanie, powielanie, wprowadzanie zmian, przesyłanie i wszelkie wykorzystywanie tych treści do innych celów niż osobisty użytek, w szczególności do celów komercyjnych, wymaga każdorazowo uprzedniej zgody Sprzedawcy.

§13. Opinie o Produktach

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do publikacji na stronach internetowych https://bozenakropka.pl oraz https://ugotusobiezdrowie.pl opinii Klientów na temat Produktów będących w ofercie Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca publikuje wyłącznie opinie wyrażone przez Klientów, którzy dokonali uprzednio u Sprzedawcy zakupu danego Produktu, będącego przedmiotem opinii.
  3. Klient, który chce wyrazić opinię o zakupionym u Sprzedawcy Produkcie, może przesłać opinię na adres e-mail: gabinet@bozenakropka.pl. Opinia powinna zostać wysłać z adresu e-mail, który został udostępniony Sprzedawcy przez Klienta podczas dokonywania zakupu.
  4. Nie ma możliwości automatycznego publikowania przez Klientów opinii na stronach internetowych Sprzedawcy.
  5. Klient przesyłając opinię do Sprzedawcy wyraża zgodę na jej publikację na stronach internetowych Sprzedawcy.
  6. Opinia stanowi subiektywną wypowiedź Klienta na temat danego Produktu.
  7. Klient przesyłając opinię do Sprzedawcy akceptuje i wyraża zgodę na przestrzeganie zasad określonych przez Sprzedawcę odnośnie publikacji opinii.
  8. Każda opinia nadesłana przez Klienta podlega weryfikacji. W pierwszej kolejności weryfikacji podlega fakt, czy opinia pochodzi od Klienta, który dokonał zakupu u Sprzedawcy. Weryfikacja odbywa się w oparciu o wskazany przez Klienta adres e-mail powiązany ze zrealizowanym zakupem. Jeśli przesłana opinia nie pochodzi od Klienta, który dokonał zakupu u Sprzedawcy, to opinia nie podlega dalszej weryfikacji. Jeśli przesłana opinia pochodzi od Klienta, który dokonał zakupu u Sprzedawcy, to następnie jest weryfikowana, czy nie narusza obowiązujących przepisów prawa, dobrych obyczajów oraz praw osób trzecich, w tym Sprzedawcy.
  9. W każdym przypadku Sprzedawca jest uprawniony do decydowania o umieszczeniu opinii Klienta na swoich stronach internetowych lub o odrzuceniu nadesłanej opinii.
  10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niepublikowania opinii negatywnych.

§14. Ochrona danych osobowych

  1. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klientów.
  2. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z Polityką prywatności dostępną na stronie internetowej pod adresem https://www.bozenakropka.pl

§15. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  3. Regulamin obowiązuje od dnia 1 września 2024r.
  4. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez informacje na stronie https://bozenakropka.pl

Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu do umowy zawartej na odległość

Załącznik nr 2 – Wyciąg z ustawy o prawach konsumenta – przewidziana przez prawo odpowiedzialność przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową