Niniejszy Regulamin zakupów i korzystania ze Sklepu internetowego, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe warunki i zasady dokonywania zakupów w Sklepie internetowym oraz na Platformie szkoleniowej dostępnych pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl
Każdy Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityką prywatności Sprzedawcy i przestrzegania ich postanowień.
Siedziba Sprzedawcy:
Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie
Kontakt ze Sprzedawcą jest także możliwy:
• poprzez pocztę elektroniczną: gabinet@bozenakropka.pl
• telefonicznie pod numerem telefonu: (33) 455 45 63 lub 602 705 601
§1.
Definicje
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Bożenę Kropka prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie, NIP 5481628535, REGON 072764738;
Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupu Towarów, Treści cyfrowych oraz Usług;
Platformie szkoleniowej – należy przez to rozumieć Platformę szkoleniową dostępną pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl za pośrednictwem której Klient może dokonać zakupu Treści cyfrowych (kursów online) i z tych Treści korzystać;
Kliencie – należy przez to rozumieć każdy podmiot, który dokonuje lub zamierza dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu lub Platformy szkoleniowej;
Konsumencie – należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną dokonującego lub zamierzającego dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu lub Platformy szkoleniowej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobę fizyczna zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (tzw. przedsiębiorca na prawach konsumenta);
Towarze – należy przez to rozumieć rzecz ruchomą, dostępną w sprzedaży w Sklepie, w szczególności książki oraz suplementy diety;
Treści cyfrowej – należy przez to rozumieć dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, dostępne w sprzedaży w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej, w szczególności ebooki oraz kursy online;
Usłudze – należy przez to rozumieć usługę świadczoną odpłatnie na rzecz Klienta przez Sprzedawcę, dostępną w sprzedaży w Sklepie, w szczególności konsultacje dietetyczne oraz warsztaty stacjonarne;
Produktach – należy przez to rozumieć Towar, Treść cyfrową oraz Usługę, dostępne w sprzedaży w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej;
Zamówieniu – należy przez to rozumieć złożone z wykorzystaniem formularza dostępnego w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej oświadczenie woli Klienta określające: rodzaj i liczbę zamawianych Produktów, wybrany sposób dostawy i płatności oraz dane Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy ze Sprzedawcą;
Umowie – należy przez to rozumieć umowę zawartą na odległość, przedmiotem której jest sprzedaż przez Sprzedawcę Towaru lub/i Treści cyfrowych na rzecz Klienta lub świadczenie usług zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie;
Usłudze świadczonej drogą elektroniczną – należy przez to rozumieć usługę dostępną pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl, która jest świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na zasadach określonych Regulaminem, tj. usługę nieodpłatną taką, jak: usługa Konta, usługa formularza Zamówienia oraz usługę odpłatną dostępną w sprzedaży w Sklepie, w szczególności konsultacje dietetyczne w formie online;
Rejestracji – należy przez to rozumieć czynność dokonywaną przez Klienta z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego w celu założenia Konta w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej, przy użyciu którego może on dokonywać zakupu Produktów oferowanych przez Sprzedawcę;
Koncie – należy przez to rozumieć indywidualny, oznaczony Loginem i Hasłem, zbiór zasobów informatycznych, w którym gromadzone są w szczególności dane Klienta oraz informacje dotyczące dokonanych Zamówień;
Loginie – należy przez to rozumieć adres e-mail Klienta, konieczny do uzyskania dostępu do Konta, podawany przez Klienta podczas Rejestracji;
Haśle – należy przez to rozumieć ciąg znaków wybranych przez Klienta podczas Rejestracji;
Polityce prywatności – należy przez to rozumieć Politykę prywatności dostępną pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl
§2. Postanowienia ogólne
- Warunkiem korzystania przez Klienta ze Sklepu oraz Platformy szkoleniowej jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i przestrzeganie ich postanowień.
- Treść Regulaminu oraz Polityki prywatności jest nieodpłatnie udostępniana Klientowi przed złożeniem Zamówienia, a także może zostać bezpłatnie pozyskana, odtworzona i utrwalona przez Klienta w każdy czasie za pośrednictwem strony internetowej https://bozenakropka.pl
- Przed złożeniem Zamówienia Klient potwierdza, że:
- zapoznał się z treścią i akceptuje wszystkie postanowienia Regulaminu oraz
- Polityki prywatności,
- jest pełnoletni oraz uprawniony do zawarcia Umowy,
- podane przez niego dane są kompletne, zgodne ze stanem faktycznym oraz nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
- Korzystanie ze Sklepu oraz Platformy szkoleniowej jest możliwe pod warunkiem zapewnienia przez Klienta na jego własny koszt:
- posługiwania się własnym komputerem, laptopem, smartfonem lub innym urządzeniem z dostępem do sieci Internet,
- posiadania połączenia z siecią Internet,
- prawidłowo skonfigurowanej przeglądarki internetowej w najnowszej oficjalnej wersji z włączoną opcją obsługi plików typu cookies i JavaScript (np. Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera),
- posiadania zainstalowanego oprogramowania do odczytu plików w formacie PDF, Word, Excel,
- w przypadku niektórych Treści cyfrowych oraz odpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną (kursy online, konsultacje dietetyczne w formie online) może zaistnieć potrzeba zainstalowania dodatkowego oprogramowania, o czym Klient jest każdorazowo informowany przed dokonaniem zakupu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędną lub nieodpowiednią konfigurację oprogramowania lub sprzętu Klienta, a także za przypadki, gdy Klient nie może korzystać ze Sklepu lub z Platformy szkoleniowej na skutek problemów sprzętowych lub problemów z łączem internetowym.
- Korzystanie ze Sklepu lub z Platformy szkoleniowej może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. Aby uniknąć ryzyka wystąpienia takich zagrożeń Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu oraz Platformy szkoleniowej w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu lub Platformy szkoleniowej niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu lub Platformy szkoleniowej w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu lub Platformy szkoleniowej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu lub Platformy szkoleniowej w sposób zgodny
- z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Informacje o Produktach zamieszczone w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy ze Sprzedawcą.
- Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie nie są równoznaczne z tym, że Towary są faktycznie dostępne u Sprzedawcy i jest możliwa realizacja Zamówienia na nie. Wyjątkowo może zdarzyć się, że wybrany Towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania jego Zamówienia.
§3. Założenie Konta w Sklepie
- W celu założenia Konta konieczne jest wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego. Wymagane jest podanie przez Klienta: Loginu (adresu e-mail) i Hasła, oraz zatwierdzenie podanych danych poprzez wybór opcji „Zarejestruj się”.
- Klient winien zachować w tajemnicy ustalone Hasło oraz Login i nie udostępniać ich osobom trzecim.
- Po założeniu Konta Klient może podać również dodatkowe dane, których będzie używał w celu dokonywania Zamówień.
- Założenie Konta jest możliwe również podczas składania Zamówienia.
- Założenie Konta nie jest konieczne do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do złożenia Zamówienia.
- Klient po zalogowaniu się na swoje Konto może poprawiać bądź aktualizować dane podane w trakcie Rejestracji, za wyjątkiem Loginu (adresu e-mail), do którego przypisane będzie Konto.
- W chwili założenia Konta Klient zawiera ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dotyczącym prowadzenia Konta Klienta w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności Sklepu dla Klienta.
- Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co równoznaczne jest z żądaniem usunięcia wszelkich zgromadzonych na nim danych. Klient może zrezygnować z usługi Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gabinet@bozenakropka.pl.
§4. Złożenie Zamówienia w Sklepie
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie usługi formularza Zamówienia dochodzi do skutku z chwilą jego udostępnienia w celu złożenia Zamówienia. Usługa formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy oraz zostaje zakończona z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta lub z chwilą zaprzestania korzystania z formularza Zamówienia przed złożeniem Zamówienia.
- Usługa formularza Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie.
- Złożenie Zamówienia w Sklepie jest możliwe 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
- W formularzu Zamówienia Klient wskazuje rodzaj i liczbę zamawianych Produktów poprzez dodanie ich do „koszyka”, wybrany sposób dostawy
i płatności oraz wymagane dane Klienta: imię i nazwisko, adres dostawy, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Możliwe jest również podanie dodatkowych danych na potrzeby wystawienia faktury VAT, w tym nazwy firmy oraz NIP. Jeśli formularz Zamówienia wypełniany jest przez Klienta po zalogowaniu się na jego Konto, powyższe dane uzupełniane są automatycznie na podstawie danych udostępnionych przez Klienta w trakcie Rejestracji w Sklepie lub później, z możliwością ich modyfikacji przez Klienta aż do chwili zatwierdzenia Zamówienia poprzez wybór opcji „Kupuję i płacę” (lub innej potwierdzającej zamówienie z obowiązkiem zapłaty). - W przypadku braku dokonania przez Klienta Rejestracji w Sklepie, warunkiem złożenia Zamówienia jest dodanie Produktu do „koszyka”, wypełnienie w formularzu Zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do realizacji Zamówienia oraz podjęcie innych czynności w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
- Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy ze sprzedawcą.
- Złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez Klienta.
- Po wysłaniu Zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia jego oferty przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, na wskazany przez niego adres e-mail.
- W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niedokładnych danych,
w szczególności błędnego lub niedokładnego adresu wysyłki, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu Zamówienia. - Złożenia Zamówienia jest także możliwe telefoniczne pod numerem telefonu: (33) 455 45 63 lub 602 705 601 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00.
W trakcie rozmowy Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie dokonania płatności za Zamówienie.
§5. Warunki korzystania z Platformy szkoleniowej
- Klient może korzystać z Platformy szkoleniowej wyłącznie po założeniu Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej.
- Identyfikacja Klienta na Platformie szkoleniowej następuje na podstawie Loginu (adres e-mail) i Hasła zdefiniowanego przez Klienta.
- Klient winien zachować w tajemnicy ustalone Hasło oraz Login i nie udostępniać ich osobom trzecim.
- W chwili założenia Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej Klient zawiera ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dotyczącym prowadzenia Konta Klienta w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności Platformy szkoleniowej dla Klienta.
- Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
- Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co równoznaczne jest z żądaniem usunięcia wszelkich zgromadzonych na nim danych oraz utratą dostępu do zakupionego kursu online. Klient może zrezygnować z usługi Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gabinet@bozenakropka.pl.
§6. Zakładanie Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej i dokonywanie Zamówienia na Platformie szkoleniowej
- W celu założenia Konta użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej należy wypełnić formularz rejestracji dostępny przy zakupie Produktu (szkolenia online).
- Logowanie na Konto użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej odbywa się poprzez podanie Loginu i Hasła ustanowionych w formularzu rejestracji.
- W celu złożenia Zamówienia należy zalogować się na Konto użytkownika kursu online na Platformie szkoleniowej, a następnie wypełnić formularz Zamówienia i dokonać wyboru zamawianego Produktu.
- Wypełniając formularz Zamówienia, Klient potwierdza autentyczność i zgodność ze stanem faktycznym danych zawartych w formularzu oraz wyraża zgodę na postanowienia niniejszego Regulaminu, uznając jego wiążący charakter.
- Umowa o świadczenie drogą elektroniczną w zakresie usługi formularza Zamówienia dochodzi do skutku z chwilą jego udostępnienia w celu złożenia Zamówienia. Usługa formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy oraz zostaje zakończona z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta lub z chwilą zaprzestania korzystania z formularza Zamówienia przed złożeniem Zamówienia.
- Usługa formularza Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie.
- Złożenie Zamówienia na Platformie szkoleniowej jest możliwe 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
§7. Cena i oferowane metody płatności w Sklepie oraz na Platformie szkoleniowej
- Cena Produktu jest ceną brutto i jest podana w złotych polskich.
- Zakup Produktu jest dokumentowany paragonem fiskalnym albo fakturą VAT. Klient w celu otrzymania faktury VAT oznacza odpowiednie pole w formularzu Zamówienia.
- Cena Produktu nie obejmuje kosztów dostawy do Klienta oraz ewentualnych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu płatności.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. W takich przypadkach cena wskazywana obok ceny promocyjnej jest najniższą ceną, w jakiej produkt był dostępny w Sklepie lub na Platformie szkoleniowej w ciągu ostatnich 30 dni.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Zapłata za zamówiony Produkt następuje:
- kartą płatniczą, przelewem bankowym online lub szybkim przelewem bankowym,
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy o nr: 63 1050 1083 1000 0090 6587 1148, prowadzony przez ING Bank Śląski,
- blikiem na nr telefonu 602705601
- gotówką przy odbiorze.
- Nieopłacenie Zamówienia w ciągu 3 dni od dnia jego złożenia jest jednoznaczne z anulowaniem Zamówienia.
§8. Realizacja Zamówienia w Sklepie oraz na Platformie szkoleniowej
Towary:
- Sprzedawca realizuje dostawy Towarów wyłącznie na terytorium Polski.
- Koszt dostawy Towaru ponosi Klient.
- Koszt dostawy Towaru jest uzależniony od wartości Zamówienia i wybranego sposobu płatności oraz wybranego sposobu dostawy.
- Cena Towaru nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy. O kosztach tych Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia.
- Zamówienia są realizowane przez Sklep w ciągu 2-5 dni roboczych. W przypadku płatności przelewem termin realizacji Zamówienia wydłuża się
o czas realizacji przelewu. - Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem wybranego przez Klienta dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia.
- Przesyłki są dostarczane przez Pocztę Polską i InPost zazwyczaj w ciągu 2-5 dni od dnia realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w dostawie przesyłek przez przewoźników.
- W przypadku wyboru paczkomatu InPost, adresem dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania Zamówienia.
Treści cyfrowe:
- Treści cyfrowe są dostarczane na adres elektroniczny (adres e-mail) podany przez Klienta w Zamówieniu (ebooki) lub udostępniane na Koncie Klienta
na Portalu szkoleniowym (kursy online) niezwłocznie po dokonaniu płatności przez Klienta. - Klient, składając Zamówienie na Treści cyfrowe wyraża zgodę na dostarczenie tych treści przed upływem terminu odstąpienia od umowy zawartej na odległość
i tym samym traci prawa odstąpienia od umowy. - Po zakupie Klient otrzymuje dostęp do całości kursu online. Dostęp do kursu online na jest ograniczony czasowo i wynosi 12 miesięcy od dnia otrzymania do niego dostępu przez Klienta.
- Dostęp do ebooków nie jest ograniczony czasowo.
- Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową.
Usługi (konsultacje dietetyczne, warsztaty stacjonarne):
- Szczegółowe zasady udzielania konsultacji dietetycznych są zawarte
w odrębnym Regulaminie Gabientu dostępnym pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl. - Szczegółowe zasady dotyczące warsztatów stacjonarnych są zawarte
w odrębnym Regulaminie Warsztatów dostępnym pod adresem internetowym https://bozenakropka.pl. - Konsultacje dietetyczne oraz warsztaty stacjonarne zostaną przeprowadzone po uprzednim uzgodnieniu terminu z Klientem.
Pakiety:
- Produkty mogą być sprzedawane w pakietach promocyjnych.
- W zależności od rodzaju Produktów, które wchodzą w skład pakietu promocyjnego, do realizacji Zamówienia w zakresie poszczególnych Produktów mają zastosowanie odpowiednie zasady określone w ust. 1-16.
§9. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
- Z zastrzeżeniem ust. 12, Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia, w którym wszedł w posiadanie Towaru, a w przypadku umów o świadczenie usług w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Oświadczenie może być złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie musi być jednoznaczne i mieć formę pisma wysłanego do Sprzedawcy pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymane płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego Towaru.
- Towar należy odesłać na adres: Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
- Sprzedawca nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287), m.in. w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są usługi w postaci konsultacji dietetycznych lub warsztatów stacjonarnych wykonane przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są ebooki oraz kursy online;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są suplementy diety, jeśli zostały otwarte;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia – co oznacza, że Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, przedmiotem której są suplementy diety, jeśli ulegają szybkiemu zepsuci lub mające krótki termin przydatności do użycia.
- W zależności od rodzaju Produktów, które wchodzą w skład pakietu promocyjnego, do realizacji prawa odstąpienia od umowy w zakresie poszczególnych Produktów, tj. dla każdego Produktu wchodzącego w skład pakietu promocyjnego odrębnie, mają zastosowanie odpowiednie zasady określone w niniejszym paragrafie dotyczące odstąpienia od umowy.
§10. Postępowanie reklamacyjne
- Sprzedawca jest odpowiedzialny za zgodność Produktu z umową.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Konsumentowi Produkt wolny od wad.
- W przypadku, gdy zakupiony Produkt posiada wady, Konsument ma prawo do reklamacji na zasadach wskazanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287). Szczegółowe zasady odpowiedzialności Sprzedawcy oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Konsumenta określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Prawo reklamacji przysługuje także w odniesieniu do usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną nieodpłatnie.
- Konsument może zgłosić reklamację pisemnie na adres: Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1, 43-436 Górki Wielkie lub na adres e-mali: gabinet@bozenakropka.pl. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikacyjne Konsumenta (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail), opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz wskazanie pożądanego przez Konsumenta sposobu rozwiązania problemu.
- Jeśli reklamacja dotyczy Towaru, to celem rozpatrzenia reklamacji Konsument powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w ust. 5.
- Reklamacja jest rozpatrywana niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację na piśmie lub drogą elektroniczną, o ile Konsument podał adres e-mail, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Zaniechanie odpowiedzi w terminie 14 dni traktuje się jako uwzględnienie reklamacji.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument może dochodzić swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego lub skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W przypadku, gdy Klient jest przedsiębiorcą, który nie działa na prawach konsumenta, strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
§11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumentów
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę pisemnie w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy zawartej ze Sprzedawcą,
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§12. Prawa autorskie
- Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w szczególności książki, ebooki oraz kursy online dostępne w sprzedaży w Sklepie oraz na Platformie szkoleniowej są objęte prawami autorskimi przysługującymi Sprzedawcy.
- Klient upoważniony jest do korzystania z treści, o których mowa w ust. 1, wyłącznie w celach własnego, osobistego użytku. Kopiowanie, powielanie, wprowadzanie zmian, przesyłanie i wszelkie wykorzystywanie tych treści do innych celów niż osobisty użytek, w szczególności do celów komercyjnych, wymaga każdorazowo uprzedniej zgody Sprzedawcy.
§13. Opinie o Produktach
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do publikacji na stronach internetowych https://bozenakropka.pl oraz https://ugotusobiezdrowie.pl opinii Klientów na temat Produktów będących w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca publikuje wyłącznie opinie wyrażone przez Klientów, którzy dokonali uprzednio u Sprzedawcy zakupu danego Produktu, będącego przedmiotem opinii.
- Klient, który chce wyrazić opinię o zakupionym u Sprzedawcy Produkcie, może przesłać opinię na adres e-mail: gabinet@bozenakropka.pl. Opinia powinna zostać wysłać z adresu e-mail, który został udostępniony Sprzedawcy przez Klienta podczas dokonywania zakupu.
- Nie ma możliwości automatycznego publikowania przez Klientów opinii na stronach internetowych Sprzedawcy.
- Klient przesyłając opinię do Sprzedawcy wyraża zgodę na jej publikację na stronach internetowych Sprzedawcy.
- Opinia stanowi subiektywną wypowiedź Klienta na temat danego Produktu.
- Klient przesyłając opinię do Sprzedawcy akceptuje i wyraża zgodę na przestrzeganie zasad określonych przez Sprzedawcę odnośnie publikacji opinii.
- Każda opinia nadesłana przez Klienta podlega weryfikacji. W pierwszej kolejności weryfikacji podlega fakt, czy opinia pochodzi od Klienta, który dokonał zakupu u Sprzedawcy. Weryfikacja odbywa się w oparciu o wskazany przez Klienta adres e-mail powiązany ze zrealizowanym zakupem. Jeśli przesłana opinia nie pochodzi od Klienta, który dokonał zakupu u Sprzedawcy, to opinia nie podlega dalszej weryfikacji. Jeśli przesłana opinia pochodzi od Klienta, który dokonał zakupu u Sprzedawcy, to następnie jest weryfikowana, czy nie narusza obowiązujących przepisów prawa, dobrych obyczajów oraz praw osób trzecich, w tym Sprzedawcy.
- W każdym przypadku Sprzedawca jest uprawniony do decydowania o umieszczeniu opinii Klienta na swoich stronach internetowych lub o odrzuceniu nadesłanej opinii.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niepublikowania opinii negatywnych.
§14. Ochrona danych osobowych
- Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klientów.
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z Polityką prywatności dostępną na stronie internetowej pod adresem https://www.bozenakropka.pl
§15. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 września 2024r.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez informacje na stronie https://bozenakropka.pl
Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu do umowy zawartej na odległość
Załącznik nr 2 – Wyciąg z ustawy o prawach konsumenta – przewidziana przez prawo odpowiedzialność przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową