§1. Definicje
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:

Gabinecie – należy przez to rozumieć Bożenę Kropka prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Wydawnictwo „Rodzina” Bożena Kropka, ul. Spółdzielcza 1,
43-436 Górki Wielkie, NIP 5481628535, REGON 072764738;

Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptowała Regulamin i korzysta z usług Gabinetu;

Dietetyku – należy przez to rozumieć wykwalifikowanego dietetyka Bożenę Kropka lub dietetyka współpracującego z Gabinetem.

§2. Postanowienia ogólne

  1. Przedmiotem działalności Gabinetu jest świadczenie usług w zakresie konsultacji dietetycznych (prowadzonych w formie stacjonarnej lub online), a także prowadzenie stacjonarnych warsztatów o tematyce prozdrowotnej oraz sprzedaż książek o tematyce prozdrowotnej, suplementów diety i kursów online.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki świadczenia przez Gabinet usług
    w zakresie konsultacji dietetycznych. Pozostałe obszary działalności Gabinetu są objęte odrębnymi regulaminami, tj.
  1. Wszystkie regulaminy, o których mowa w ust. 2, są dostępne na stronie internetowej Gabinetu pod adresem https://www.bozenakropka.pl.
  2. Klient, który chce skorzystać z konsultacji dietetycznych, jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym Regulaminem i stosowania jego postanowień.
  3. Skorzystanie przez Klienta z usług Gabinetu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją treści niniejszego Regulaminu, bez konieczności jego podpisania.
  4. Gabinet nie świadczy działalności leczniczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 633), w szczególności nie udziela świadczeń zdrowotnych w rozumieniu tej ustawy.

§3. Klienci

  1. Klientem Gabinetu może być pełnoletnia osoba fizyczna.
  2. Korzystanie z usług Gabinetu przez osoby niepełnoletnie możliwe jest wyłącznie za wyraźną zgodą ich rodzica, opiekuna lub przedstawiciela ustawowego. Gabinet jest uprawniony do żądania w każdym czasie przedłożenia stosownej zgody osoby uprawnionej do jej wyrażenia.

§4. Zasady działania i odpowiedzialność Gabinetu

  1. Personel Gabinetu posiada odpowiednie wykształcenie, wiedzę i doświadczenie w zakresie świadczenia usług w zakresie konsultacji dietetycznych.
  2. Gabinet działa zgodnie z obowiązującymi standardami, jak również z poszanowaniem praw Klientów, zasad etyki i poufności.
  3. Usługi świadczone przez Gabinet mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej.
  4. Usługi świadczone przez Gabinet nie dają gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Klienta skutku, z uwagi na złożoność oraz wielość czynników mających wpływ na efekt porad dietetycznych, zawsze jednak wykonywane są z należytą starannością, przy dochowaniu najwyższych standardów w sposób odpowiadający najlepszej wiedzy.
  5. Konsultacje dietetyczne udzielane w Gabinecie obejmują indywidualne zalecenia dietetyczne opracowane na podstawie dostarczonych przez Klienta informacji m.in. jego wyników badań z uwzględnieniem stylu życia oraz preferencji żywieniowych, a także oparte są na profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu Dietetyka oraz na założeniu, że Klient nie zataił jakichkolwiek istotnych informacji dotyczących jego stanu zdrowia.
  6. Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego, wybiórczego lub sprzecznego z rekomendacjami stosowania się do zaleceń Dietetyka. Zatajenie jakichkolwiek informacji dotyczących stanu zdrowia Klienta lub podanie przez niego nieprawdy może wpłynąć negatywnie na jego stan zdrowia, a nawet zagrażać jego życiu i zdrowiu.
  7. Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za błędy w konsultacjach dietetycznych powstałe na skutek podania przez Klienta niepełnych, nierzetelnych lub nieprawdziwych informacji oraz nieprzedstawienia wszystkich związanych z danym przypadkiem dokumentów i wyników badań.
  8. Każda konsultacja dietetyczna oraz materiały i informacje (plany żywieniowe, diety rotacyjne, zalecenia dietetyczne) z nimi związane są opracowywane przez Dietetyka indywidualnie dla konkretnego Klienta i stanowią własność Gabinetu. Przekazanie ich osobom trzecim może zagrozić ich zdrowiu i życiu. Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za następstwa udostępnienia osobom trzecim materiałów i treści uzyskanych przez Klienta w związku ze świadczeniem usług przez Gabinet.
  9. Gabinet ma prawo odmówić wykonania usługi, gdy zachowanie Klienta wskazuje, że jest on pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, a także gdy zachowanie Klienta jest obraźliwe i wulgarne.
  10. Gabinet ma prawo odmówić wykonania usługi, gdy dany przypadek przekracza kompetencje Dietetyka. §5. Zasady prowadzenia konsultacji dietetycznych
  11. Konsultacje dietetyczne, po uprzedniej rezerwacji terminu, są prowadzone w formie:
  1. Konsultacja dietetyczna obejmuje w szczególności wywiad żywieniowo-zdrowotny, analizę wyników badań, suplementacji, jadłospisu, opracowanie odpowiednich zaleceń żywieniowych, udzielenie porad żywieniowych.
  2. Stacjonarna konsultacja dietetyczna może obejmować w celach informacyjnych badanie przeprowadzane przy wykorzystaniu sprzętu i aparatury z certyfikatem medycznym posiadającym stosowne atesty, zgodne z wymogami określonymi w odpowiednich przepisach.
  3. Przed pierwszą konsultacją dietetyczną Klient jest zobowiązany zapoznać się
    z informacjami znajdującymi się na stronie internetowej Gabinetu https://www.bozenakropka.pl, które mają za zadanie przygotować go do konsultacji. Ponadto Klient jest zobowiązany do wypełnienia ankiety konsultacji, która stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
  4. W przypadku konsultacji dietetycznej prowadzonej w formie stacjonarnej Klient jest zobowiązany przynieść na umówioną konsultację wypełnioną ankietę konsultacji oraz wyniki badań.
  5. W przypadku konsultacji dietetycznej prowadzonej w formie online Klient jest zobowiązany przesłać wypełnioną ankietę oraz wyniki badań na adres e-mail Gabinetu: gabinet@bozenakropka.pl przed umówionym terminem konsultacji.
  6. W uzasadnionych przypadkach Dietetyk może zlecić wykonanie Klientowi dodatkowych badań. Koszty wykonania badań ponosi Klient.
  7. Przed rezerwacją terminu konsultacji dietetycznej Klient jest zobowiązany zapoznać się z Poradnikiem „Pokonaj alergię. Program Sześć kroków wyjścia z alergii” oraz wziąć udział w warsztatach stacjonarnych organizowanych przez Gabinet lub odbyć kursy online: 6 kroków wyjścia z alergii oraz Dieta rotacyjna dostępne w sklepie internetowym Gabinetu pod adresem https://www.bozenakropka.pl.

§6. Płatności, rezerwacje i rezygnacje z konsultacji dietetycznych

  1. Usługi Gabinetu są świadczone odpłatnie.
  2. Cennik usług Gabinetu jest dostępny w siedzibie Gabinetu. Dodatkowe informacje dotyczące cen i usług można uzyskać również telefonicznie, kontaktując się z obsługą Gabinetu.
  3. Cennik ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Gabinet zastrzega sobie prawo do ich zmiany. Klient jest informowany o cenie usługi przed jej wykonaniem.
  4. W Gabinecie dostępne są następujące sposoby zapłaty: płatność gotówką, przelewem, blikiem na telefon lub kartą płatniczą.
  5. Konsultacja dietetyczna może stanowić element pakietów promocyjnych oferowanych przez Gabinet (np. Pakietu Zdrowie, Pakietu Alergia).
  6. Rezerwacji rodzaju i terminu konsultacji dietetycznej można dokonać poprzez kontakt z Gabinetem:
  1. W przypadku zakupu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub kontaktu telefonicznego pakietu promocyjnego, w skład którego wchodzi konsultacja dietetyczna, Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z regulacjami wynikającymi z Regulaminu zakupów, tj. w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy pod warunkiem, że w tym czasie konsultacje nie zostaną przeprowadzone.
    W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Gabinet zwraca Klientowi otrzymane płatności. Natomiast w przypadku rezygnacji przez Klienta z konsultacji dietetycznych po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, a otrzymane płatności nie podlegają zwrotowi.
  2. W przypadku rezerwacji terminu konsultacji dietetycznej dokonanej bezpośrednio w Gabinecie, konieczne jest uiszczenie zadatku w wysokości 100% ceny konsultacji w terminie wskazanym przez Gabinet w trakcie przyjmowania rezerwacji. W przypadku rezygnacji Klienta z konsultacji dietetycznej w terminie do 14 dni od dnia uiszczenia zadatku otrzyma on zwrot 100 % wpłaconej kwoty. Natomiast w przypadku rezygnacji Klienta z konsultacji dietetycznych po upływie 14 dni od dnia uiszczenia zadatku, zadatek nie podlega zwrotowi.
  3. Brak uiszczenia płatności za konsultacje dietetyczne we wskazanym przez Gabinet terminie, jest jednoznaczny z rezygnacją Klienta z konsultacji.
  4. W przypadku trudności z przybyciem do Gabinetu na konsultację dietetyczną z powodu siły wyższej Klient może umówioną konsultację, po uzgodnieniu z Gabinetem, odbyć w formie telefonicznej i/lub z użyciem poczty elektronicznej i/lub komunikatorów internetowych.
  5. W każdym przypadku, pod rygorem utraty prawa do zwrotu dokonanej płatności, rezygnację z konsultacji dietetycznych lub informację o trudnościach z przybyciem na konsultację należy zgłosić poprzez kontakt z Gabinetem:
  6. Nieobecność lub niedostępność Klienta w umówionym terminie konsultacji dietetycznej, w przypadkach innych niż wskazany w ust. 10-11, wiąże się z utratą uiszczonych płatności.

§7. Postępowanie reklamacyjne

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług Gabinetu powinny być składane przez Klienta
    w formie pisemnej na adres e-mail: gabinet@bozenakropka.pl
  2. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko i adres e-mail Klienta oraz dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji, a także wskazanie pożądanego przez Klienta sposobu rozwiązania problemu.
  3. O wyniku reklamacji Klient zostanie poinformowany w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji w drodze wiadomości e-mail na adres podany w reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest wiążąca i ostateczna.
  4. Postępowanie reklamacyjne jest dobrowolne i nie wyłącza prawa Klienta do dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego.

§8. Ochrona danych osobowych

  1. Gabinet jest administratorem danych osobowych Klientów.
  2. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Gabinet zgodnie z Polityką prywatności dostępną na stronie internetowej pod adresem https://www.bozenakropka.pl.

§9. Prawa autorskie

  1. Wszelkie materiały udostępnione Klientom przez Gabinet, w szczególności plany żywieniowe, diety rotacyjne, zalecenia dietetyczne, jadłospisy są objęte prawami autorskimi przysługującymi Gabinetowi.
  2. Klient jest upoważniony do korzystania z materiałów, o których mowa w ust. 1, wyłącznie w celach własnego, osobistego użytku. Kopiowanie, powielanie, wprowadzanie zmian, przesyłanie i wszelkie wykorzystywanie tych treści do innych celów niż osobisty użytek, w szczególności do celów komercyjnych, wymaga każdorazowo uprzedniej zgody Gabinetu.

§10. Postanowienia końcowe

  1. Gabinet zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie, w każdym czasie. O wprowadzonych zmianach Gabinet informuje Klientów poprzez stronę internetową https://www.bozenakropka.pl.
  2. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

Załącznik nr 1

Na wizytę do gabinetu proszę przynieść wydrukowaną i rzetelnie wypełnioną ankietę oraz kserokopię dokumentacji medycznej, która pozostanie w kartotece pacjenta.

Oświadczam, że udzieliła(e)m pełnych i prawdziwych odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie
w szczególności dotyczące stanu zdrowia, przyjmowanych leków oraz przebytych urazów i zabiegów.

……….…………………………… Data i podpis pacjenta

Oświadczam, że udzieliła(e)m pełnych i prawdziwych odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie w szczególności dotyczące stanu zdrowia, przyjmowanych leków oraz przebytych urazów i zabiegów.

……………………………Data i podpis pacjenta

JADŁOSPIS Z OSTATNICH 2 TYGODNI STANOWI GŁÓWNY ELEMENT DIAGNOSTYKI, DLATEGO PROSZĘ O JEGO OBOWIĄZKOWE OPRACOWANIE.

GODZINA POSIŁKU
JADŁOSPIS
NIEPOKOJĄCE OBJAWY